میگر یا تستر عایق چه دستگاهی است و روش تست صحت کارکرد.

میگر یا تستر عایق چه دستگاهی است و روش تست صحت کارکرد.

میگریا تستر عایق چه دستگاهی است ؟

میگر یا تستر عایق دستگاهی است که برای اندازه گیری مقدار مقاومت عایقی کابل،دی الکتریک و یا … مورد استفاده قرار می گیرد.

این دستگاه معمولا برای اندازه گیری مقاومت های بسیار بزرگ استفاده میشود. به همین دلیل برای اندازه گیری چنین مقاومت های بزرگی نیازمند ولتاژ تزریق بسیار زیاد می باشد که در بعضی از موارد به ولتاژ های ۱۰ الی ۱۲ کیلو ولت مورد نیاز می باشد.

در نمونه های با ولتاژ ۱۲ کیلو ولت به بالا اختصارا هایپات گفته می شود.

ولتاژ کاری این میگر ها بین ۱۲۵ ولت تا ۱۲ کیلو ولت می باشد.دستگاه میگر تستر عایق دارای یک منبع ولتاژ۱۲ ولت است که توسط اینورتر داخل خود دستگاه به ولتاژ۲۲۰ تبدیل می شود و سپس به کمک ترانسفورماتور های داخلی به ولتاژ های بالاتر تبدیل شده و مجددا توسط یکسو ساز ها به ولتاژDCتبدیل شده تا مورد استفاده قرار گیرد.

نکته مهم که در استفاده از میگر یا تستر عایق بسیار مورد اهمیت است قطع بودن جریان برق قبل از وصل کردن دستگاه در مدار است که به مدار اسیبی وارد نشود و همچنین مقادیر نشان داده در دستگاه میگر تستر عایق صحیح باشد.

قبل از استفاده از دستگاه میگر(تسترعایق) بهتر است تست صحت عملکرد دستگاه را نیز انجام دهیم بدین صورت که دستگاه را روشن کرده پراب های دستگاه را متصل می کنیم پراب های دستگاه را از هم جدا کرده و کلید انتخاب ولتاژ را در حالت حداقل ولتاژ قرار می دهیم و شاسی تحریک ولتاژ را برای مدت ۱۰ ثانیه نگه می داریم. در این حالت دستگاه بایدمقاومت بینهایت را نشان دهد سپس ولتاژ را در حالت حداکثر مقدار داده شده قرار داده و پراب های دستگاه را به هم متصل می نماییم و شاسی تحریک ولتاژ را به مدت ۱۰ ثانیه نگه می داریم و در این حالت مقاومت دستگاه باید روی عدد صفر باشد.درصورتی که این مقادیر در دستگاه میگر(تسترعایق)نمایش داده شد،دستگاه سالم است.

برای تست کابل ابتدا کابل را کاملا تمیز و خشک کرده و باتوجه به استاندارد ،ولتاژمناسب برای کابل یا دی الکتریک را انتخاب مینماییم.دستگاه تست میگر را به دی الکتریک متصل کرده و شاسی تزریق ولتاژ را فشار می دهیم.نتیجه به دست آمده در عملیت تست در نمایش گر را با جدول مقایسه کرده چنانچه مطابق با مدار قابل قبول در جدول بودمقاومت الکتریکی کابل یا دی الکتریک مورد تایید می باشد.

از جمله کاربرد های میگر(تسترعایق)می توان در ساخت انواع قطعات صنعتی،اینورترها،چوک ها ی ورودی خروجی،فیلتر ها ،خازن ها ،الکتروموتور ها ،بدنه ،کارخانجات تولید سیم و کابل،شبکه ها ی توزیع برق،کارخانه جات قطعه سازی و … اشاره نمود که شرکت فنی و مهندسی سیانکو با اراِئه لیست کاملی از انواع تستر های عایق یا همان میگر توانسته نقش بزرگی را در توسعه و پیشرفت صنعت کشور بازی نموده و باعث بیشرفت روز افزون صنایع شود.

هم اکنون می توانید با کارشناسان ما تماس گرفته و اطلاعات فنی مربوط کالای مورد نیاز خود را با ایشان درمیان بگذارید .کارشناسان این شرکت همواره پاسخگوی شما مشتریان عزیز بوده بهترین و با کیفیت ترین میگر و ارزان قیمت ترین کالا ها را به شما معرفی خواهند کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *